Pitot tube probe-functies
De pitotbuis heeft een cirkelvormig gebied, meestal gebogen in L. Het bestaat uit een buis met een vrij kleine diameter met een spleet in het voorste deel, die is geconditioneerd tegen een stroom of stroming zodat de centrale as parallel is. in de richting van de stroom zodat de stroom frontaal in het gat in de buis botst. Het is in de sleuf waar de totale druk wordt geregistreerd en overgebracht naar de druksonde-aansluiting. Statische druk wordt geregistreerd via laterale groeven en leidt naar de verbinding. De resulterende verschildruk wordt dynamische druk genoemd en is afhankelijk van snelheid. Net als thermische sondes, reageert de pitotbuis beter op turbulente vloeistoffen dan die van een vleugelrad-sonde, daarom moet er bij het opnemen met de pitotbuis een ongestoord vloeistofinlaat- en uitlaatpad worden gekozen. . . De accessoires die worden gebruikt voor de pitotbuis zijn: een siliconen verbindingsslang, 5 m lang, de maximale belasting van 700 hPa (mbar) en een siliconenvrije verbindingsslang om het drukverschil te meten, 5 m, maximale druk 700 hPa (mbar).
Afhankelijkheden
-Dichtheid.
-Temperatuur.
-Vochtigheid.
- Absolute druk.
Algemene technische informatie
Bedrijfstemperatuur van 32,0 ° tot 112,0 ° F / van 0 tot + 600 ° C
Lengte 13,8 inch / 350 mm
Diameter 7 mm
Pitot tube factor 1
Meetbereik +197 tot + 19685 fp / + 1 tot +100 m / s